STEM – освіта
– пріоритетний напрямок сучасного
освітнього процесу.
Світ, у якому ми живемо, стає все складнішим і динамічнішим, тому
інтеграція в сучасне суспільство і знаходження свого місця в житті вимагають
від кожної людини деталі більше зусиль і компетенцій.
Сучасний світ пред`являє високі вимоги до діяльності людини,
конкурентноспроможною може бути по-справжньому компетентна особистість. Життєві
компетентності включають виховання відповідальної особистості, здатної до
саморозвитку, самостійно, незалежно будувати свою долю, стосунки зі світом,
реалізувати життєве призначення через
особистий вибір.
Формування особистості і її становлення відбуваються у процесі навчання,
коли дотримуються певних умов: створення позитивного настрою для навчання;
відчуття рівного серед рівних; забезпечення позитивної атмосфери в колективі
для досягнення спільних цілей; усвідомлення особистістю цінності колективно
зроблених умовисновків; можливість вільно висловити свою думку і вислухати
свого товариша; а учитель є другом, порадником, старшим товаришем.
Умовою й результатом інноваційного типу навчання є сформованість в учнів
бажання і здатності самостійно вчитися, шукати в різних джерелах інформацію та
застосовувати нові знання, виробляти вміння діяти, прагнути творчості та
саморозвитку. «Справжня революція в навчанні полягає не лише в змісті шкільної
системи. Вона полягає в навчанні того, як учитися, як думати, у вивченні нових
методів, які ви можете використати для розв`язання
будь-якої задачі, що виникає перед вами в будь-якому віці».
Робота над навчальним проектом – практика особистісно орієнтованого
навчання в процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору з
урахуванням його інтересів. Навчальне проектування орієнтоване перш за все на
самостійну діяльність учнів –
індивідуальну, парну або групову, яку учні виконують протягом визначеного
відрізку часу. Технологія проектування передбачає розв`язування
учнем або групою учнів якої-небудь проблеми, яка передбачає, з одного боку,
використання різноманітних методів, засобів навчання, а з другого –
інтегрування знань, умінь, навичок. Через проекти з навчального предмета
«Природознавство» будуть реалізовані наскрізні лінії компетентностей «Екологічна
безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров`я та безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».
Немає коментарів:
Дописати коментар