Учнівська сторінка

 

19 лютого 1992 року Верховна Рада України затвердила тризуб як Малий герб України визначаючи його головним елементом Державного Герба України. Ним став золотий Тризуб на синьому щиті – національний символ українців часів визвольних змагань XX століття.

            Саме до Дня герба присвячений виховний захід «УВІЧНЕНІ В ГЕРБАХ УКРАЇНИ», проведений учнями 11-В класу для п`ятикласників Новгород-Сіверської гімназії №1 ім.Б.Майстренка під керівництвом вчителя Скивки Г.С.

            Старшокласники ознайомили присутніх із спеціальною історичною дисципліною – геральдикою , яка займається вивченням гербів, а також традицій і практики використання.

            Маленькі школярі дізналися, що має бути на державному гербі, значення тих чи інших фігур. До спеціальної геральдичної мови належать: кольори ( червоний, синій, чорний, білий, зелений, жовтий, багряний); метали ( золото і срібло); хутро ( горностая, білки).

            Герб – це емблема, відмінний знак.

            Геральдичний щит – основа будь-якого герба. На гербах України можна побачити : гербові фігурки ( геральдичні і негеральдичні): венець, вензель, корону, меч, жезл, зображення птахів, звірів, рослини тощо.

             Ознайомившись із основами геральдики, учні 5-В класу змогли «розшифрувати» герб Н-Сіверського. Герб міста незвичайний. Зелений фон щита символізує радість, родючість, свободу, добробут, спокій, мир. Башенна корона з трьома зубцями означає , що населення міста становить менше 50000 чоловік; меч – завжди на поготові до захисту Батьківщини; жезл – дух влади; свиток – символ вченості; шестикутна зірка – це шість днів творіння. Символіка герба Н-Сіверського засвідчує свободу, добробут, спокій, мирність, непохитність, фізичну і духовну силу, довголіття і мудрість.

            Отже, юні дослідники переконалися в тому, що герб Сіверщини – це світоч вікової мудрості, код нації.


У рамках тижня біології вчителем Скивка Г.С. був організований і проведений позакласний виховний захід для 10-11 класів «ФОРМУЛА КОХАННЯ».

            В ході зустрічі старшокласники з`ясували особливості біохімічних процесів, які обумовлюють почуття любові; визначили, що на почуття людини впливають не лише хімічні речовини, а й відчуття обов`язку, відповідальності; переконалися, що стосунки людей – це взаємодія, яка ґрунтується на взаємній повазі та спільності інтересів, та яка являє собою ланцюг біохімічних реакцій. Науково доведено, що кохання живе три роки. Вічна любов лише материнська!

            І як підсумок лірично-пізнавального заходу – старшокласники вивели власну формулу кохання «Дерево прояву любові», без якої комплексна  емоція не можлива.



11 клас

Контрольна робота № 2 з теми «Екологія»

І варіант 

I рівень (по 0,5 балу за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1.  Наука про поведінку тварин у природних умовах:

А  екологія

Б  демекологія

В  етологія

Г   зоологія

2.  Вплив діяльності людини на природу:

А  абіотичний чинник

Б  біотичний чинник

В  антропогенний чинник

Г    екологічний чинник

3.  Організми, які живляться гетеротрофно і не беруть участь в розкладі органіки:

А  продуценти

Б  консументи

В  редуценти

Г   гідробіонти

4.  Водорості:

А  продуценти

Б  консументи

В  редуценти

Г   гідробіонти

5. Спрямовані послідовні зміни угруповань організмів на певній ділянці середовища, що призводять до відновлення або перетворення екосистем відповідно до природних умов:

А  меліорація

Б  ерозія

В  екологічні чинники

Г   екологічні сукцесії

6. Середнє число особин на одиницю площі чи об єму :

А  щільність популяції

Б  темп росту популяції

В  чисельність популяції

Г   смертність популяції


II рівень (завдання — по 1 балу)

 Дайте визначення.

7.  Вид — це

8.  Біомаса — це

9. Встановіть  відповідність між назвами організмів та їх приналежністю до певної  екологічної групи:


1.Продуценти

А.Грунтові бактерії

2.Консументи І порядку

Б.Полівка

3.Консументи ІІ порядку

В.Пшениця

4.Редуценти

Г.Яструб


III рівень

10.         Розв’яжіть екологічну задачу(1,5 б).

За правилом екологічної піраміди визначте скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб прогодувати вухасту сову масою 300 г.

      11.Дайте відповідь на запитання(1,5 б).

Що таке гідросфера? Наведіть декілька прикладів організмів, які мешкають в гідросфері.

IV рівень

12.         Охарактеризуйте колообіг Карбону в природі.(3б)


 11 клас

Контрольна робота № 2 з теми «Екологія»

II варіант

I рівень (по 0,5 б. за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1.  Наука, що вивчає формування, структуру і динаміку розвитку популяцій:

А  екологія

Б  демекологія

В  етологія

Г   палеоекологія

2.  Вплив неживої природи на організми:

А  абіотичний чинник

Б  біотичний чинник

В  антропогенний чинник

Г   хімічний чинник

3. Спрямовані послідовні зміни угруповань організмів на певній ділянці середовища, що призводять до відновлення або перетворення екосистем відповідно до природних умов:

А  меліорація

Б  ерозія

В  екологічні чинники

Г   екологічні сукцесії

4. Середнє число особин на одиницю площі чи об єму :

А  щільність популяції

Б  темп росту популяції

В  чисельність популяції

Г   смертність популяції

5.  Організми, які живляться автотрофно:

А  продуценти

Б  консументи

В  редуценти

Г   гідробіонти

6.  Бактерії:

А  продуценти

Б  консументи

В  редуценти

Г  гідробіонти

II рівень ( по 1 балу)

Дайте визначення.

7.  Ареал — це

8.  Біосфера — це

9. Встановіть  відповідність між назвами організмів та їх приналежністю до певної  екологічної групи:


1.Продуценти

А.Водні бактерії

2.Консументи І порядку

Б.Карась

3.Консументи ІІ порядку

В.Личинки одноденок

4.Редуценти

Г.Одноклітинні водорості


III рівень

10.         Розв’яжіть екологічну задачу(1,5 б.).

За правилом екологічної піраміди визначте скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб прогодувати леопарда масою 50 кг.

11.         Дайте відповідь на запитання(1,5 б.)

Що таке атмосфера? Наведіть декілька прикладів організмів, які мешкають у атмосфері.

IV рівень

12.         Охарактеризуйте колообіг Оксигену в природі.(3б.)


 ЗНО 2021 з біології

Тест зовнішнього незалежного оцінювання з біології у 2021 році складається із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на визначення відповідності ( «логічні пари»), завдань з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей.

Весь тест з біології складається з 50 завдань, на виконання яких учасникам буде відведено 150 хвилин.

За вибором випускника результат виконання завдань сертифікаційної роботи може бути зарахований як державна підсумкова атестація з біології.

Максимальна кількість тестових балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи, - 82.

ФОРМИ тестових завдань

Завдання з вибором однієї правильної відповіді. Завдання складається з основи і чотирьох варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив відповідь у бланку відповідей А.

Тест містить 36 завдань цієї форми (№1-36), які будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповідь на завдання не надано.

Завдання на визначення відповідності. Завдання складається з основи і двох колонок інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеної цифрами та буквами. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.

Тест містить 8 завдань цієї форми (№39-46), які будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал - за кожну правильно встановлену відповідність ( «логічну пару»); 0 балів за будь-яку «логічну пару», якщо зроблено більш як одну позначку в рядку і / або стовпчику; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності ( «логічної пари») або відповідь на завдання не надано.

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей. Завдання складається з основи і трьох груп (стовпчиків) відповідей, позначених цифрами; в кожній групі тільки одна відповідь правильна. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав з кожної групи (колонки) і послідовно записав три відповіді (цифри) в бланку відповідей А.

Тест містить 4 завдання цього типу (№47-50), кожне з яких оцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали: 1 бал - за кожну правильно вказану варіант відповіді (цифру) із трьох можливих; 0 балів, якщо не вказано жодного правильного варіанту відповіді (цифри), або відповідь на завдання не надано. Порядок написання цифр має значення - сувора послідовність.

Рішення завдань в чернетці не перевіряє і не враховуються.

Завдання

 річного оцінювання

з  біології і екології  для учнів 11 класу 

І. Виберіть одну правильну відповідь.(по 0.5 бали)

 

1.     Глобальною сучасною екологічною проблемою можна вважати, зважаючи на масштаби впливу:

А. зменшення потужності озонового шару;

Б. електромагнітне випромінювання;

В. шумове забруднення;

Г. забруднення ставка.

 

2. Комплексна система спостережень, оцінювання та прогнозу змін навколишнього середовища:

А. експеримент;  Б. спостереження; В. моніторинг; Г. гібридизація.

 

3. Штучно створена людиною група рослин, які мають біологічну й морфологічну подібність із метою одержання високого урожаю:

А. порода;          Б. сорт;                В. штам;              Г. клон.

 

4. Укажіть, який метод не використовують в селекції рослин:

А. генної інженерії;      Б. штучного добору;

В. близнюковий;          Г. клітинної інженерії.

 

ІІ. Виберіть одну правильну відповідь. (по 1 балу)

 

5. Розрізняють структури популяції:

А. статева;                    Б. вікова;             В. просторова;  

Г. всі перелічені варіанти.

 

6. Еврибіонти це-

А. організми, які можуть жити лише за дуже незначної зміни чинників середовища;

Б. організми, які можуть жити за значних змін екологічних чинників;

В. чинники, що їх організми використовують, споживають, тим самим зменшуючи їхню кількість;

Г. характеристики середовищ життя застосовують поняття світлового, температурного, водного режимів впливу.

 

7. Які екологічні фактори діють на біологічну систему?

А. біотичні;         Б. абіотичні;        В. антропогенні;

Г. всі перелічені варіанти. 

8.  Система комплексних заходів, спрямована на своєчасне виявлення біологічної небезпеки та забезпечення захисту від неї населення на відповідних територіях:

А. біологічний тероризм;              Б. біологічний захист;

В. біологічна небезпека;                Г. біологічна технологія. 

9. Закон гомологічних рядів у спадковій мінливості має ще одну назву - "закон....":

А. Менделя;        Б. Вавилова;       В. Вернадського.

10. Неінфекційними хворобами є:

А. цукровий діабет, інсульт; Б. аскаридоз, опісторхоз; В. грип, ангіна.

 ІІІ. Встановити відповідність

 11. Встановіть відповідність між науковими поняттями і їх поясненнями.     (2бали)

 

1

Селекція

а

Наука про методи створення нових і вдосконалення існуючих сортів рослин, порід тварин, штамів мікроорганізмів.

2

Екологія

б

Явище гібридної сили.

3

Інбридинг

в

Метод штучного одержання мутацій, зумовлений спрямованою дією мутагенів

4

Гетерозис

г

Наука про взаємодію організмів між собою та навколишнім середовищем.

 

 

д

Схрещування особин однієї породи або однієї родини

 12. Встановіть відповідність між терміном і його значенням.     (2бали)

 

1

Біорізноманіття

а

Взаємовигідне співіснування двох видів у природі

2

Мутуалізм

б

 Гібридизація організмів, які не мають тісних родинних зв’язків

3

Біотехнологія

в

Сукупність промислових методів, які застосовують для виробництва різних речовин із використанням живих організмів, біологічних процесів чи явищ

4

Аутбридинг

г

Отримання організмів із збільшеною кількістю хромосом

 

 

д

Різноманітність життя в усіх його проявах, а також показник складності організації біологічних систем

 

Практична робота "Складання Червоної книги своєї місцевості"

Практична робота з природознавства /5 клас/. Складання Червоної книги своєї місцевості.

«Смітити не можна переробляти»

"На допомогу вчителю"

Тваринний світ ґрунтового середовища

        Багато тварин живе у нас під ногами, але ми їх не помічаємо. Копніть землю, і ліниві дощові черв’яки, незграбні личинки, верткі багатоніжки з’являться на світ з грудок землі, які розсипаються під лопатою. Хтось гидливо відкидає їх у бік, хтось негайно знищує, як шкідників сільського господарства.  А ви впевнені, що це наші вороги, а не друзі? Якщо мешканців ґрунту знищити, то він втратить родючість. А якщо ґрунт не родючий, що на ньому виросте? І що ми будемо їсти? Біля поверхні живуть кліщі, равлики, слимаки, комахи, які не мають спеціальних пристосувань для риття ґрунту. Глибше освоїлися дощові черв’яки, багатоніжки, личинки комах, які можуть прокладати собі дорогу самі. Найбільші жителі ґрунту – кроти, землерийки і сліпаки. Вони живуть у повній темряві, тому мають погано розвинений зір. Усе в них пристосоване для життя під землею: видовжене тіло, густа і коротка шерсть, у крота – сильні копальні передні лапи, у сліпаків – потужні різці. Вони будують складну систему ходів під землею, пастки, комори, збагачують ґрунт киснем та вологою. Як і всім живим організмам, їм теж потрібні вода і повітря. Ґрунт пронизують корені рослин, грибниці різних грибів. Вони поглинають воду і розчинені в ній мінеральні солі. У ґрунті живуть сотні мільйонів невидимих для нашого ока мікроорганізмів. Вони розкладають рештки рослин і тварин, перетворюють їх на поживні речовини, які розчиняються в ґрунтовій воді і всмоктуються коренями рослин.

1. Кріт – постійний мешканець ґрунту, який поїдає величезну кількість дощових черв’яків, равликів і личинок комах, інколи нападає навіть на жаб, ящірок і мишей. За добу з’їдає майже стільки, скільки важить сам. За ніч він може вирити 50-метрову нору!

2. Дощові черв’яки риють у ґрунті глибокі ходи, у які затягують рослинні рештки і переробляють їх на гумус. Прориваючи собі дорогу, черв’яки заковтують землю, пропускають крізь кишківник і викидають позаду себе вже подрібнені і збагачені перегноєм грудочки. П’ять жмень такого добрива рівноцінні цілому мішку (50 кг) гною!

3. Багатоніжка має довге тіло, поділена на сегменти. Кожен сегмент має пару ніжок. Живе вона в тріщинах ґрунту, під камінням, поваленими стовбурами дерев, опалим листям. Харчується комахами і їхніми личинками, хробаками та іншими дрібними тваринами.

4. Вовчок (ведмедка, капустянка) живе y довгих (50–100 см) горизонтальних ходах біля поверхні, які прориває передніми копальними лапами. Залишає нірки досить рідко, переважно вночі. Харчується черв’яками, дрібними комахами і корінням культурних рослин. Цей небезпечний шкідник може швидко знищити значну частину врожаю картоплі, цибулі, помідорів, перцю, капусти тощо (за день поїдає 15–20 рослин).

5. Мікроорганізми неможливо побачити неозброєним оком. Надзвичайно маленькі, але такі корисні! Вони розкладають тваринні та рослинні рештки на речовини, якими живляться рослини.

6. Личинки травневого хруща живуть у ґрунті приблизно чотири роки. Спочатку вони харчуються корінням, бульбами, цибулинами трав’янистих рослин, а згодом поїдають коріння дерев, особливо молодих сосен. Це завдає великої шкоди лісу, саду чи городу.

7. Жужелиця (турун) живиться молюсками, черв’яками та рослинами. Він знищує багато шкідливих комах та їхніх личинок.

 8. Земляні бджоли риють гнізда у ґрунті, які заповнюють сумішшю меду й пилку – кормом для майбутніх личинок.

Немає коментарів:

Дописати коментар